LISTA KATEGORII Musisz się zalogować na swoje konto aby widzieć zapisane kategorie | Huawei planuje duże inwestycje w Europie i Kanadzie16.12.2019
W rozmowie z kanadyjskim dziennikiem "Globe and Mail" prezes Huawei, Ren Zhengfei, mówił o trudnych stosunkach ze Stanami Zjednoczonymi, a także o planach jego firmy. Huawei zamierza zwiększyć swoje inwestycje m.in. w Kanadzie, Meksyku, a także w Europie.
Na Starym Kontynencie Huawei planuje budowę fabryk, w których produkowany będzie sprzęt potrzebny do rozwoju technologii 5G. Ze słów prezesa Huawei wynika, że dla chińskiego koncernu od kosztów, które mogą zostać zredukowane dzięki automatyzacji, w tym wypadku ważniejsze jest strategiczne rozmieszczenie zakładów przemysłowych. Ren Zhengfei planuje też zwiększyć inwestycje w Kanadzie i Meksyku, gdzie miałyby zostać przeniesione placówki badawczo-rozwojowe ze Stanów Zjednoczonych. Obecnie w Kanadzie Huawei ma 1200 pracowników, z których większość pracuje w działach R&D.
Huawei radzi sobie na rynku smartfonów znakomicie. Świadczy o tym nie tylko systematyczny wzrost udziału w rynku, ale też wypuszczane co chwilę nowe modele. Najnowszy, nazwany Nova 4, zobaczymy za dwa tygodnie, 17 grudnia. O specyfikacji wiadomo niewiele, ale można spodziewać się, że w środku zobaczymy SoC HiSilicon Kirin 980. Skąd ten wniosek?
więcej » Netflix testuje zniżki dla dłuższych okresów subskrypcji13.12.2019
Do niedawna Netflix pozostawał bezkonkurencyjnym gigantem VOD. Teraz, gdy na rynku jest więcej kandydatów, klienci zaczynają dogłębnie analizować portfele. To dobry czas na wprowadzenie atrakcyjnych promocji.
W Indiach ruszyły testy nowej promocji dla abonentów serwisu Netflix. Klienci z tamtego rynku mogą wybrać dłuższe zobowiązanie, w ramach niższej opłaty. Zniżki wyglądają następująco: za 3 miesiące 20% rabatu, za 6 miesięcy 30% rabatu, a za roczną subskrypcję można zapłacić aż 50% mniej. Warto jednak podkreślić, że oferta dotyczy tylko najdroższego pakietu.
więcej » Węgry ukarały Facebooka12.12.2019
Węgierski organ ochrony konkurencji Gazdasági Versenyhivatal (GVH) uznał, że oświadczenie Facebooka, że jego usługi są całkowicie bezpłatne jest nieprawdziwe. Klienci bowiem płacą, i to całkiem sporo, tyle że nie w gotówce, a swoimi danymi.
Węgry ukarały Facebooka za mamienie klientów obietnicą bezpłatnych usług. Według Gazdasági Versenyhivatal (GVH) nie można mówić o bezpłatności, skoro z danych każdej z zalogowanych osób serwis czerpie zysk. Dlatego zgodnie z decyzją węgierskiego urzędu Facebook (a dokładnie jego irlandzki oddział) będzie musiał zapłacić 1,2 mld forintów, czyli ok. 15,4 mln zł. Zdaniem węgierskiego Urzędu Ochrony Konkurencji cyfrowy gigant naruszył prawo informując na swojej stronie głównej, że jego usługi są bezpłatne. Tymczasem, choć nikt fizycznie zapłacić nie musi, to płaci własnymi danymi.
więcej » Google umożliwi śledzenie paczek w wyszukiwarce11.12.2019
Już niedługo bezpośrednio w wynikach wyszukiwania będziemy mogli sprawdzić status przesyłek, które nadaliśmy, a także tych, na które oczekujemy. Google planuje kolejny raz ułatwić nam życie.
Google na swoim blogu poinformowało, że do zestawu możliwości wyszukiwarki, dodaje nową. Będzie nią śledzenie paczek bez konieczności przechodzenia na strony firm kurierskich, czy też poczty. Koncern motywuje decyzję faktem, że ludzie bardzo często wpisują w wyszukiwarkę “[x] śledzenie paczek”, gdzie x to nazwa przedsiębiorstwa, które ma przesyłkę dostarczyć. Jeśli pod uwagę weźmiemy wyniki wyszukiwania w Polsce, to okazuje się, że to rzeczywiście popularne zapytania. Każdego miesiąca ponad 2 mln razy poszukujemy stron najbardziej popularnych firm. I dotyczy to tylko zapytań zawierających słowo „śledzenie”. Gdyby dodać do tego „szukanie”, lub po prostu zestaw „[x] paczki”, to może okazać się, że liczba ta dodatkowo wzrośnie.
więcej » Instagram sukcesywnie ukrywa lajki10.12.2019
Informacja o ukryciu lajków na Instagramie nie mogła spodobać się influencerom, bo do tej pory lajki były informacją o skuteczności ich działań i zasięgu. Te zaś przekładały się na finanse. Natura jednak nie znosi próżni.
Instagram zaczął akcję ukrywania lajków. Na niektórych kontach jeszcze je widać, na innych nie. Kasowanie wyświetlania polubień jeszcze trochę zapewne potrwa, ale już dla wielu właścicieli kont jest to niewygodna sytuacja. Nic więc dziwnego, że szybciutko pojawiło się rozwiązanie tego bolesnego problemu, czyli wtyczka do Chrome’a, która pokazuje liczbę polubień. Na razie tylko w wersji desktopowej serwisu, ale zapewne kwestią czasu jest pojawienie się podobnego rozwiązania w wersji mobilnej.
więcej » Facebook pozywa obywateli Chin09.12.2019
Facebook oskarża dwóch chińskich obywateli o włamywanie się na konta służące do obsługi reklam i wykorzystywanie ich do wyświetlania reklam tak pożądanych produktów jak tabletki na potencje.
Dwóch obywateli Chin zostało pozwanych przez Facebooka. Serwis oskarża ich o udział w zorganizowanej cyberprzestępczości. Pozwani, jak twierdzi Facebook, podstępnie przejmowali konta do obsługi reklam i wykorzystywali je do promocji podejrzanych produktów.
więcej » Allegro Smart – nowa opcja bezpłatnej wysyłki kurierem06.12.2019
Allegro Smart to oferta darmowej dostawy wybranych produktów zakupionych w Allegro. W ramach miesięcznej (8,99 zł) lub rocznej opłaty (49 zł) użytkownik do tej pory mógł otrzymywać poprzez Paczkomat InPostu lub punkty odbioru (placówki Poczty Polskiej, sklepy Żabki, kioski RUCH-u) zakupiony przedmiot o wartości minimum 40 zł. Teraz klienci opłacający abonament będą mogli skorzystać także z bezpłatnej dostawy kurierem, jeżeli cena jednego lub łącznej ceny przedmiotów od jednego sprzedającego wyniesie minimum 100 zł. Podobnie jak wcześniej, oferta dotyczy tylko przesyłek opłaconych z góry. Allegro nie ogranicza się przy tym tylko do jednej firmy przewozowej – usługa obowiązuje na wszystkich popularnych dostawców (m.i. DHL, DPD, TNT, UPS, InPost, Pocztex).
więcej » Netflix przejmuje pierwsze kino05.12.2019
Z opublikowanego raportu finansowego Netflixa wynika, że firma zwiększyła swój dług o kolejne 2 mld dolarów. Pieniądze pójdą na nowe własne produkcje serwisu.
Choć Netflix zarabia krocie, by sprostać oczekiwaniom widzów i zachęcić do siebie nowych klientów (testując np. nowe kontrowersyjne wg twórców funkcje) firma wciąż inwestuje w kolejne produkcje. Do końca tego roku serwis przeznaczy na ten cel aż 15 miliardów dolarów. Ten dług portal powinien spłacić do końca 2030 roku. Netflix znany jest także z ciekawego marketingu. Do swoich reklam często zaprasza lokalne gwiazdy, a kampanie wychodzą daleko poza ekrany telewizorów i komputerów, czy smartfonów. Poza USA serwis wydał w tym roku o 1,1 mld dolarów więcej niż w analogicznym okresie w 2018 roku.
więcej » |