Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach statystycznych oraz w celu dostosowania naszego sklepu do indywidualnych potrzeb klientów.
W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszego sklepu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że bedą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności.
Sprawdź ofertę sprzętu równiez na mogado.pl31.08.2021

Mogado.pl

więcej »

yamo.pl

Dla partnerów handlowych
» Jak zostać partnerem handlowym?
» Zapomniałeś hasła?

jesteś tutaj:Strona główna/Ze świata IT/Facebook pozywa obywateli Chin

zwiń

Brak produktów

zwiń

Brak produktów do porównania

Konfiguratory

Facebook pozywa obywateli Chin
wstecz

09.12.2019

Facebook pozywa obywateli Chin

Facebook oskarża dwóch chińskich obywateli o włamywanie się na konta służące do obsługi reklam i wykorzystywanie ich do wyświetlania reklam tak pożądanych produktów jak tabletki na potencje.

Dwóch obywateli Chin zostało pozwanych przez Facebooka. Serwis oskarża ich o udział w zorganizowanej cyberprzestępczości. Pozwani, jak twierdzi Facebook, podstępnie przejmowali konta do obsługi reklam i wykorzystywali je do promocji podejrzanych produktów.

Według Facebooka to właśnie programista Chen Xiao Cong oraz Huang Tao, dyrektor marketingu firmy GuangZhou HongYi Technology, byli odpowiedzialni za kampanię hakerską, która zaczęli w 2016 roku. Pozew dotyczy również firmy ILikeAds, z siedzibą w Hongkongu, która promowała się jako „kompleksowe rozwiązanie dla reklamodawców”.

Cyberprzestępcy przejmowali konta reklamowe należące do użytkowników Facebooka i blokujący prawowitym użytkownikom dostęp do nich, wykorzystywali zgromadzone tam środki na promocję produktów takich jak tabletki na potencję czy odchudzanie, a także podróbki towarów znanych marek. Facebook. Facebook twierdzi, że zapłacił poszkodowanym ponad 4 mln dolarów odszkodowania za poniesione straty. Co o tyle dziwi, że przestępcy działali sprytnie. Skłaniali bowiem ofiary do instalacji wtyczki do przeglądarki, która w istocie była wirusem, dającym dostęp do konta reklamowego.

Złośliwe rozszerzenia wykradały dane logowania do Facebooka i przeszukiwały konta reklamowe, by sprawdzić, czy dotychczasowy jego właściciel korzystał z systemu reklam i jakie jest saldo na koncie. Jeśli tak, to wśród wielu informacji byłaby również ta dotycząca karty kredytowej, z której opłacane były reklamy. W efekcie cyberprzestępcy mogli manipulować kontem reklamowym, czyli decydować co będzie wyświetlane, ale także płacić cudzymi pieniędzmi za reklamy pseudoviagry z cukru i barwnika.

Facebook poinformował, że od kwietnia skontaktował się z setkami tysięcy osób, które miały paść ofiarami działalności hakerów. Według koncernu, kwota zdefraudowana przez cyberprzestępców od 2016 do 2019 roku przekracza obecnie 4 mln dolarów.


Źródło: chip.pl
Dla partnerów YAMOZaloguj sięPrzypomnij hasłoInformacjeTransportTransport - uszkodzona przesyłkaProgram partnerski

Certyfikaty i wyróżnienia: