Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach statystycznych oraz w celu dostosowania naszego sklepu do indywidualnych potrzeb klientów.
W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszego sklepu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że bedą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności.

yamo.pl

Dla partnerów handlowych
» Jak zostać partnerem handlowym?
» Nie masz konta? » Zapomniałeś hasła?

jesteś tutaj:Strona główna/Ze świata IT/Uber porzuca autonomiczne ciężarówki

zwiń

Brak produktów

zwiń

Brak produktów do porównania

Znajdź nas na Facebooku


Uber porzuca autonomiczne ciężarówki
wstecz

02.08.2018

Uber porzuca autonomiczne ciężarówki

Amerykańskie przedsiębiorstwo nie widzi już sensu w opracowywaniu technologii dla dwóch osobnych platform. Od teraz firma będzie skupiała się na rozwoju samodzielnych aut osobowych. "Musimy skoncentrować się na jednym wyraźnym celu" - przekonuje Eric Meyhofer z Ubera.

Według TechCrunch, Uber nie zamierza kontynuować prac nad autonomicznymi ciężarówkami. Decyzja jest zaskakująca, bo w przeciwieństwie do samochodów bez kierowcy, w dziedzinie transportowej jest trochę mniejsza konkurencja. Firma uznała jednak, że projekt rozwija się zbyt wolno i lepiej zaangażować wszystkie siły w jedną platformę:

– Zamiast dwóch grup pracujących obok siebie, ale skupionych na różnych pojazdach, chcę abyśmy zamiast tego działali jako jeden zespół – pisze do pracowników Eric Meyhofer, szef rozwoju technologii w Uberze. – Wiem, że wszyscy jesteśmy bardzo dumni z tego, co udało się osiągnąć oddziałowi ciężarówek i nadal widzimy niesamowity potencjał stworzony w ramach Uber Freight. Uważamy jednak, że najlepszym sposobem na osiągnięcie sukcesu jest w pierwszej kolejności udoskonalenie autonomicznych pojazdów pasażerskich, a następnie wykorzystanie gotowych rozwiązań w ciężarówkach. Teraz musimy skoncentrować się na jednym zespole i jednym wyraźnym celu – zaznacza Meyhofer.

Firma nie zamierza zamknąć programu Uber Freight związanego z tradycyjnymi ciężarówkami. Przedsięwzięcie, podobnie jak klasyczna aplikacja Ubera, kontaktuje kierowców ciężarówek z firmami przewozowymi. Usługa została uruchomiona w maju ubiegłegu roku i początkowo działała na terenie trzech stanów USA, dziś funkcjonuje już w całym kraju.

Na rynku autonomicznych ciężarówek jest nadal Tesla z elektrycznym pojazdem Semi, Daimler rywalizuje na tym polu od 2015 roku, a w najbliższym czasie w szwedzkim Halmstad na drogi wyjadą ciężarówki Einride, z których zamierza korzystać Lidl.


Źródło: chip.pl

 

Dla partnerów YAMOZaloguj sięPrzypomnij hasłoInformacjeTransportTransport - uszkodzona przesyłkaProgram partnerski

Certyfikaty i wyróżnienia: