Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach statystycznych oraz w celu dostosowania naszego sklepu do indywidualnych potrzeb klientów.
W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszego sklepu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że bedą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności.
Uwaga oszust!14.12.2023

Uwaga oszust!Uwaga na oszustów podających się za pracowników YAMO!
Nasza firma nie oferuje pracy polegającej na pośrednictwie sprzedaży towarów poprzez portale internetowe, jeżeli ktoś oferuje Ci taką pracę w naszym imieniu - jest OSZUSTEM!

więcej »
Sprawdź ofertę sprzętu równiez na mogado.pl31.08.2021

Mogado.pl

więcej »

yamo.pl

Dla partnerów handlowych
» Jak zostać partnerem handlowym?
» Zapomniałeś hasła?

jesteś tutaj:Strona główna/Ze świata IT/Jak Microsoft dał się zaskoczyć w 2010 roku

zwiń

Brak produktów

zwiń

Brak produktów do porównania

Konfiguratory

Jak Microsoft dał się zaskoczyć w 2010 roku
wstecz

30.01.2020

Jak Microsoft dał się zaskoczyć w 2010 roku

Były szef oddziału urządzeń w Microsofcie, opowiada, jak Apple całkowicie zaskoczyło jego firmę wypuszczając na rynek iPada i dlaczego tak się stało.

Steven Sinofsky, który w 2010 roku kierował oddziałem urządzeń Microsoftu przy okazji zbliżającej się dziesiątej rocznicy premiery iPada postanowił opowiedzieć historię tamtego wydarzenia z perspektywy jego ówczesnej firmy.

Jak się okazuje, w Microsofcie panowało przekonanie, że Apple wypuści na rynek taniego Maca z mocno okrojoną specyfikacją, który miałby być odpowiedzią na przeżywające wtedy swoją złotą erę netbooki. Krążące w branży uporczywe plotki na temat „jabłkowego” tabletu interpretowano przez pryzmat własnych doświadczeń i historii, uznając za pewnik, że nadchodzący „tani Mak” będzie po prostu wyposażony w rysik.

Mimo trafnego przewidywania roli, jaką miał odegrać (bezpośrednia konkurencja dla netbooków), zaprezentowany przez Steve’a Jobsa iPad okazał się dla Microsoftu kompletną niespodzianką. Zamiast przeskalowanego w dół Maca okazał się być powiększonym iPhone’m, z dotykowym ekranem pojemnościowym, nie wymagającym rysika, za to obsługującym multitouch. Dzięki procesorowi ARM iPad był energooszczędny i deklasował notebooki ponad dwukrotnie dłuższym czasem pracy na baterii, a dzięki systemowi operacyjnemu zoptymalizowanemu do obsługi dotykiem był o niebo wygodniejszy i bardziej intuicyjny niż wcześniejsze tablety, komputery konwertowalne czy UMPC ze świata pecetów.

Jednym ze skutków zaskoczenia, jakim był dla firmy z Redmond iPad było podjęcie prac nad własnym tabletem działającym w oparciu o architekturę ARM. Powstały w ich wyniku Surface RT był jedną z większych porażek Microsoftu, który mimo stworzenia świetnego urządzenia i rewolucyjnego systemu operacyjnego nie był w stanie zapewnić dla niego odpowiedniej bazy aplikacji.

Swoistym chichotem historii jest fakt, że w miarę upływu czasu tablety w stylu iPada okazały się ślepą uliczką, podczas gdy urządzenia konwertowalne takie jak Surface zdobywają coraz większą popularność. Apple zaś coraz mocniej akcentuje użytkowanie iPada z klawiaturą i rysikiem

Źródło: chip.pl
Dla partnerów YAMOZaloguj sięPrzypomnij hasłoInformacjeTransportTransport - uszkodzona przesyłkaProgram partnerski

Certyfikaty i wyróżnienia: