» Jak zostać partnerem handlowym?
» Zapomniałeś hasła?
Dodane do porównania
Ostatnio oglądane
Konfiguratory LISTA KATEGORII WSZYSTKIE ZAPISANE WyprzedażeNowości Musisz się zalogować na swoje konto aby widzieć zapisane kategorie | Jak Microsoft dał się zaskoczyć w 2010 roku 30.01.2020 Były szef oddziału urządzeń w Microsofcie, opowiada, jak Apple całkowicie zaskoczyło jego firmę wypuszczając na rynek iPada i dlaczego tak się stało.
Steven Sinofsky, który w 2010 roku kierował oddziałem urządzeń Microsoftu przy okazji zbliżającej się dziesiątej rocznicy premiery iPada postanowił opowiedzieć historię tamtego wydarzenia z perspektywy jego ówczesnej firmy. Jak się okazuje, w Microsofcie panowało przekonanie, że Apple wypuści na rynek taniego Maca z mocno okrojoną specyfikacją, który miałby być odpowiedzią na przeżywające wtedy swoją złotą erę netbooki. Krążące w branży uporczywe plotki na temat „jabłkowego” tabletu interpretowano przez pryzmat własnych doświadczeń i historii, uznając za pewnik, że nadchodzący „tani Mak” będzie po prostu wyposażony w rysik. Mimo trafnego przewidywania roli, jaką miał odegrać (bezpośrednia konkurencja dla netbooków), zaprezentowany przez Steve’a Jobsa iPad okazał się dla Microsoftu kompletną niespodzianką. Zamiast przeskalowanego w dół Maca okazał się być powiększonym iPhone’m, z dotykowym ekranem pojemnościowym, nie wymagającym rysika, za to obsługującym multitouch. Dzięki procesorowi ARM iPad był energooszczędny i deklasował notebooki ponad dwukrotnie dłuższym czasem pracy na baterii, a dzięki systemowi operacyjnemu zoptymalizowanemu do obsługi dotykiem był o niebo wygodniejszy i bardziej intuicyjny niż wcześniejsze tablety, komputery konwertowalne czy UMPC ze świata pecetów. Jednym ze skutków zaskoczenia, jakim był dla firmy z Redmond iPad było podjęcie prac nad własnym tabletem działającym w oparciu o architekturę ARM. Powstały w ich wyniku Surface RT był jedną z większych porażek Microsoftu, który mimo stworzenia świetnego urządzenia i rewolucyjnego systemu operacyjnego nie był w stanie zapewnić dla niego odpowiedniej bazy aplikacji. Swoistym chichotem historii jest fakt, że w miarę upływu czasu tablety w stylu iPada okazały się ślepą uliczką, podczas gdy urządzenia konwertowalne takie jak Surface zdobywają coraz większą popularność. Apple zaś coraz mocniej akcentuje użytkowanie iPada z klawiaturą i rysikiem Źródło: chip.pl |
Dla partnerów YAMOZaloguj sięPrzypomnij hasłoInformacjeTransportTransport - uszkodzona przesyłkaProgram partnerski |