Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach statystycznych oraz w celu dostosowania naszego sklepu do indywidualnych potrzeb klientów.
W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszego sklepu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że bedą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności.
Uwaga oszust!14.12.2023

Uwaga oszust!Uwaga na oszustów podających się za pracowników YAMO!
Nasza firma nie oferuje pracy polegającej na pośrednictwie sprzedaży towarów poprzez portale internetowe, jeżeli ktoś oferuje Ci taką pracę w naszym imieniu - jest OSZUSTEM!

więcej »
Sprawdź ofertę sprzętu równiez na mogado.pl31.08.2021

Mogado.pl

więcej »

yamo.pl

Dla partnerów handlowych
» Jak zostać partnerem handlowym?
» Zapomniałeś hasła?

jesteś tutaj:Strona główna/Ze świata IT/Xiaomi - marka dla "wtajemniczonych"

zwiń

Brak produktów

zwiń

Brak produktów do porównania

Konfiguratory

Xiaomi - marka dla "wtajemniczonych"
wstecz

31.05.2017

Xiaomi - marka dla "wtajemniczonych"

Gdy w 2011 roku Xiaomi pokazało swój pierwszy smartfon, podniosły się głosy, że to po prostu chiński klon Apple'a. Dziś na tę markę patrzymy inaczej i nie zdziwimy się, jeśli za chwilę to inni producenci zaczną ją "kopiować".

Lei Jun, założyciel i CEO Xiaomi, już na studiach zafascynowany był postacią Steve'a Jobsa. Doceniając piękno i elegancję amerykańskich produktów, zdolny Chińczyk, który wcześniej sprzedał Amazonowi za kwotę 75 milionów dolarów własną platformę handlową Joyo.cn, postanowił zbudować markę technologiczną, mogącą śmiało konkurować z najlepszymi na rynku. W ciągu zaledwie trzech lat od premiery pierwszego smartfonu, Mi 1, Xiaomi zostało uznane za najbardziej wartościowy startup technologiczny na świecie. Wartość firmy przekroczyła wówczas 46 miliardów dolarów.

Źródłem sukcesu Xiaomi są oczywiście produkty dobrej jakości, o parametrach nieodbiegających od współczesnych standardów, kosztujące nawet o połowę mniej niż takiej samej jakości urządzenia konkurencji. Finansowy sukces wynika nie tylko ze świetnej sprzedaży. Firma oszczędza na wielu rzeczach, nawet na opakowaniach. Telefony Xiaomi pakowane są w zwyczajne, kartonowe pudełka (przy skali sprzedaży ma to znaczenie), a wielkie kampanie reklamowe zastąpiono marketingiem szeptanym. Producent wierzy, że opinia zadowolonego klienta jest ważniejsza od spektakularnych reklam. I najwyraźniej ma rację. Jednocześnie Xiaomi nie boi się wyzwań, co widać po projektach takich jak chociażby bezramkowy Mi MIX.

W ciągu zaledwie kilku lat Xiaomi przestało być brandem utożsamianym wyłącznie z telefonami komórkowymi. W Chinach można kupić telewizory, drony, kamery, opaski fitness, gogle VR, powerbanki, elektryczne hulajnogi - wszystko od Xiaomi. Toż to już cały ekosystem! Ale w Polsce firma nie jest dobrze znana. W naszym kraju tę markę kojarzą "ludzie internetu" i branżowi maniacy.

Xiaomi może nie podbije serc starszego pokolenia, ale ma szansę zaistnieć w oczach ludzi młodych, cieszących się okazyjnymi produktami ściąganymi z Aliexpressu czy DHgate. Kupno iPhone'a w pierwszym lepszym sklepie to żadna przygoda. Kupno smartfona marki Xiaomi, o której wie niewiele osób, daje poczucie "wyższego stopnia wtajemniczenia". Do tego dochodzi ryzyko związane ze sprowadzeniem towaru z zagranicy, którego nigdy nie miało się w rękach i wreszcie olbrzymia satysfakcja z zakupu bardzo dobrego produktu za cenę znacznie niższą, niż kupują "zwykli" ludzie. Kto wie, być może wytworzy się subkultura technologiczna związana z chińskim gigantem?

Żródło: chip.pl
Dla partnerów YAMOZaloguj sięPrzypomnij hasłoInformacjeTransportTransport - uszkodzona przesyłkaProgram partnerski

Certyfikaty i wyróżnienia: