Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach statystycznych oraz w celu dostosowania naszego sklepu do indywidualnych potrzeb klientów.
W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszego sklepu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że bedą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności.
Uwaga oszust!14.12.2023

Uwaga oszust!Uwaga na oszustów podających się za pracowników YAMO!
Nasza firma nie oferuje pracy polegającej na pośrednictwie sprzedaży towarów poprzez portale internetowe, jeżeli ktoś oferuje Ci taką pracę w naszym imieniu - jest OSZUSTEM!

więcej »
Sprawdź ofertę sprzętu równiez na mogado.pl31.08.2021

Mogado.pl

więcej »

yamo.pl

Dla partnerów handlowych
» Jak zostać partnerem handlowym?
» Zapomniałeś hasła?

jesteś tutaj:Strona główna/Ze świata IT/Niechciana reklama mobilna zyskuje na sile

zwiń

Brak produktów

zwiń

Brak produktów do porównania

Konfiguratory

Niechciana reklama mobilna zyskuje na sile
wstecz

20.12.2012

Niechciana reklama mobilna zyskuje na sile

Rośnie liczba aplikacji zawierających agresywne formy reklamy na smartfony i tablety. Tylko w ostatnich 9 miesiącach podskoczyła o 210 proc. W kolejnych statystyki mogą pójść jeszcze bardziej w górę, bo firmy coraz więcej wydają na reklamę mobilną, a liczba smartfonów i tabletów stale rośnie.

Mobilne oprogramowanie, które zwykle zakłóca reklamami korzystanie z urządzeń mobilnych, nazywane jest oficjalnie madware.

– Nazwa "madware" powstała od reklam, które pojawiają się na naszych mobilnych urządzeniach – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Maciej Iwanicki, inżynier systemowy w Symantec Poland. I podkreśla: – Tego typu oprogramowanie zbiera informacje o naszym sposobie zachowania. Myślę, że każdy z nas już w jakiś sposób tego doświadczył, kiedy instalacja jakiejś aplikacji powoduje także wyświetlanie się dodatkowych reklam, dodatkowych informacji.

W niektórych krajach dystrybutorzy i producenci reklam zbierają np. dane o lokalizacji czy operacjach wykonywanych przez użytkownika na danym urządzeniu po to, by jeszcze skuteczniej dotrzeć do posiadaczy przenośnych urządzeń. W Polsce podobne rozwiązania również mają się wkrótce pojawić.

– Nie mamy dokładnych danych co do zysków, jakie reklamodawcy z tego osiągają. Ale zdajemy sobie sprawę, że każda wyświetlona gdzieś reklama, każde kliknięcie to dla reklamodawcy są dodatkowe pieniądze. Dla nas z kolei jest to strata ze względu na to, że telefon pobiera dodatkowe kilobajty z sieci i możemy być dodatkowo obciążeni kosztami tego typu ruchu – mówi Maciej Iwanicki.

Z badania IAB AdEx przeprowadzonego przez PwC wynika, że wydatki na reklamę mobilną tylko w pierwszym półroczu 2012 roku wzrosły o 281 proc. w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Przyjmuje się przy tym, że około 80 proc. odsłon reklam generują właśnie smartfony i tablety.

Problem jednak w tym, że madware wykorzystywać mogą także cyberprzestępcy. W ten sposób zdobywają m.in. dane kontaktowe lub szczegółowe informacje dotyczące naszej lokalizacji. Aby temu zapobiec należy skorzystać z oprogramowanie zabezpieczającego, nie instalować tego typu aplikacji w ogóle lub też szczegółowo czytać warunki licencji.

– W komputerach mieliśmy adware, czyli instalowaliśmy aplikacje, gdzie w warunkach licencyjnych było napisane, że tego typu funkcjonalność w tej aplikacji się znajduje i tu mamy tak samo w tym wypadku. Wyrażamy zgodę na to, by coś takiego miało miejsce – podkreśla inżynier systemowy Symantec Poland.

Według szacunków na polskim rynku jest już teraz około 6,5 mln smartfonów i około 0,5 mln tabletów.



Źródło: chip.pl
Dla partnerów YAMOZaloguj sięPrzypomnij hasłoInformacjeTransportTransport - uszkodzona przesyłkaProgram partnerski

Certyfikaty i wyróżnienia: