Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach statystycznych oraz w celu dostosowania naszego sklepu do indywidualnych potrzeb klientów.
W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszego sklepu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że bedą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności.
Uwaga oszust!14.12.2023

Uwaga oszust!Uwaga na oszustów podających się za pracowników YAMO!
Nasza firma nie oferuje pracy polegającej na pośrednictwie sprzedaży towarów poprzez portale internetowe, jeżeli ktoś oferuje Ci taką pracę w naszym imieniu - jest OSZUSTEM!

więcej »
Sprawdź ofertę sprzętu równiez na mogado.pl31.08.2021

Mogado.pl

więcej »

yamo.pl

Dla partnerów handlowych
» Jak zostać partnerem handlowym?
» Zapomniałeś hasła?

jesteś tutaj:Strona główna/Ze świata IT/Lenovo czwartym wielkim graczem na rynku konsol?

zwiń

Brak produktów

zwiń

Brak produktów do porównania

Konfiguratory

Lenovo czwartym wielkim graczem na rynku konsol?
wstecz

01.09.2010

Lenovo czwartym wielkim graczem na rynku konsol?

Chiński producent komputerów – znana także w Europie firma Lenovo – ma zamiar rozszerzyć swoją działalność na rynek konsol do gier. Chce przy tym realnie konkurować z tuzami rynku, podobnie jak Nintendo, Microsoft i Sony stosując kontrolę za pomocą ruchu.

Wydzielona grupa inżynierów Lenovo, Beijing Eedoo Technology, pracować będzie nad projektem nazwanym (być może tylko roboczo) "Ebox". Ma to być konsola wykorzystująca technikę podobną jak ta zastosowana w "ruchowym" kontrolerze dla Xboxa 360 – Kinekcie. Odpowiednia kamera ma filmować gracza, system zaś przetworzy jego ruchy i gesty na polecenia sterujące grą.

Lenovo nie ma więc zamiaru wzorować się na swoich azjatyckich kolegach z branży i chce całkowicie zrezygnować z jakiegokolwiek kontrolera, który musiałby być trzymany przez użytkownika. Chwali się przy tym, że jest drugą (po Microsofcie) firmą na świecie, która zdecydowała się na takie rozwiązanie.

Chociaż nie są znane żadne szczegóły techniczne eBox'a, ma on zadebiutować już w listopadzie tego roku, choć realna dostępność na rynku określana jest na pierwszy kwartał roku 2011. Cena urządzenia została określona przez Jacka Luo, prezesa Beijing Eedoo Technology, jako "wyższa niż cena Wii, lecz nieco mniejsza od ceny Xboxa". Na początku konsola ma być dostępna tylko na rynku chińskim i jak na razie nie mówi się o jej ekspansji poza granice Państwa Środka. Lenovo chce zapewnić elektroniczną rozrywkę przede wszystkim tak zwanym „niedzielnym graczom” i umożliwić wspólną zabawę całym rodzinom. Gry mają zawierać elementy chińskiej kultury i być idealnie dopasowane do potrzeb tamtejszej społeczności. Chęć stworzenia swoich produkcji na konsolę Lenovo zapowiedziało już ponoć 16 studiów deweloperskich.

Ciekawe, czy po ewentualnym osiągnięciu sukcesu w Chinach, Lenovo zdecyduje się na wprowadzenie eBoxa (albo jego następcy) także na rynki zagraniczne? Czeka nas powtórka z czasów, kiedy chińskie, nazwijmy to ładnie "tańsze odpowiedniki" wszelkiego rodzaju konsol, były bardziej popularne od pierwowzorów?

Żródło: PC LAB
Dla partnerów YAMOZaloguj sięPrzypomnij hasłoInformacjeTransportTransport - uszkodzona przesyłkaProgram partnerski

Certyfikaty i wyróżnienia: