Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach statystycznych oraz w celu dostosowania naszego sklepu do indywidualnych potrzeb klientów.
W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszego sklepu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że bedą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności.
Uwaga oszust!14.12.2023

Uwaga oszust!Uwaga na oszustów podających się za pracowników YAMO!
Nasza firma nie oferuje pracy polegającej na pośrednictwie sprzedaży towarów poprzez portale internetowe, jeżeli ktoś oferuje Ci taką pracę w naszym imieniu - jest OSZUSTEM!

więcej »
Sprawdź ofertę sprzętu równiez na mogado.pl31.08.2021

Mogado.pl

więcej »

yamo.pl

Dla partnerów handlowych
» Jak zostać partnerem handlowym?
» Zapomniałeś hasła?

jesteś tutaj:Strona główna/Ze świata IT/InPost rezygnuje z powiadomień SMS

zwiń

Brak produktów

zwiń

Brak produktów do porównania

Konfiguratory

InPost rezygnuje z powiadomień SMS
wstecz

23.09.2019

InPost rezygnuje z powiadomień SMS

W obawie przed działaniami cyberprzestępców, którzy podszywają się pod firmę, InPost rezygnuje z komunikacji za pomocą SMS-ów. Operator sieci paczkomatów pozostaje przy powiadomieniach e-mail. Proponuje także korzystanie z aplikacji.

Klienci sieci InPost nie mogą już śledzić statusu swoich przesyłek za pośrednictwem SMS-ów. Była to najwygodniejsza metoda komunikacji. W SMS-ach wysyłane były m.in. linki do kodów QR, którymi otwierano skrzynkę paczkomatu. Firma zrezygnowała z tej metody z uwagi na oszustów, którzy wzięli na celownik firmy kurierskie.

– Dla operatora usług kluczowym powinno być bezpieczeństwo operacji prowadzonych z klientami i ich maksymalne zabezpieczenie. Wiadomo, że przesyłanie wrażliwych danych poprzez SMS to najłatwiejsza dla przestępców droga przejęcia dostępów do środków finansowych lub wyłudzenia kwot różnej wysokości. Nowe technologie są tworzone z uwzględnieniem wszystkich aktualnych zagrożeń w sieci. InPost zabezpiecza swoich klientów alternatywnymi metodami obsługi, które znacznie niwelują ryzyko nadużyć ze strony cyberoszustów – możemy przeczytać na blogu InPostu.

Ponieważ w zalewie wiadomości e-mail łatwo można przegapić wiadomość od firmy, InPost radzi, by skorzystać z autorskiej aplikacji mobilnej dostępnej na iOS i Androida. Dzięki niej użytkownik będzie na bieżąco otrzymywał powiadomienia o statusie przesyłki, zyskując gwarancję, że wiadomość pochodzi rzeczywiście od InPostu. Osoby, które nie lubią instalować dodatkowego oprogramowania na smartfonie (o zagrożeniach z tym związanych piszemy w artykule „7 grzechów głównych użytkowników smartfonów”) mogą korzystać z innych możliwości. Dostępna jest infolinia, chatbot lub opcja śledzenia przesyłki z poziomu strony internetowej.

Phishing jest zmorą współczesnego internetu. Największe firmy międzynarodowe jak Google czy Facebook stają się celem ataków cyberprzestępców. Ostatnio pisaliśmy też o fałszywych mailach wysyłanych rzekomo przez sieć marketów Lidl, które przy użyciu podstawionej ankiety pozyskiwały dane o kartach kredytowych klientów.

Źródło: chip.pl
Dla partnerów YAMOZaloguj sięPrzypomnij hasłoInformacjeTransportTransport - uszkodzona przesyłkaProgram partnerski

Certyfikaty i wyróżnienia: