Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach statystycznych oraz w celu dostosowania naszego sklepu do indywidualnych potrzeb klientów.
W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszego sklepu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że bedą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności.
Uwaga oszust!14.12.2023

Uwaga oszust!Uwaga na oszustów podających się za pracowników YAMO!
Nasza firma nie oferuje pracy polegającej na pośrednictwie sprzedaży towarów poprzez portale internetowe, jeżeli ktoś oferuje Ci taką pracę w naszym imieniu - jest OSZUSTEM!

więcej »
Sprawdź ofertę sprzętu równiez na mogado.pl31.08.2021

Mogado.pl

więcej »

yamo.pl

Dla partnerów handlowych
» Jak zostać partnerem handlowym?
» Zapomniałeś hasła?

jesteś tutaj:Strona główna/Ze świata IT/Google inwestuje w blockchain

zwiń

Brak produktów

zwiń

Brak produktów do porównania

Konfiguratory

Google inwestuje w blockchain
wstecz

28.03.2018

Google inwestuje w blockchain

Wiceprezes Google, Sridhar Ramaswamy, podczas Advertising Week Europe ujawnił, że jego firma pracuje nad systemem opartym na blockchainie. Technologia łańcuchów blokowych ma poprawić bezpieczeństwo przechowywanych danych. Blockchain może się przydać również do przetwarzania transakcji dotyczących reklam.

Alphabet, do którego należy między innymi Google, inwestuje w startupy zajmujące się blockchainem. Zastosowań technologii łańcuchów blokowych może być wiele. Najbardziej oczywistym wydaje się ochrona danych klientów. Google przechowuje bardzo dużo informacji na swoich serwerach, a rozproszony rejestr pozwoli zminimalizować ryzyko utraty danych w przypadku awarii jednego z centralnych serwerów firmy. Podobne rozwiązania stosuje już IBM w swoich 60 centrach danych. IBM wspiera też Hyperledger, projekt typu open source, którego celem jest wypracowanie standardów, które będzie można stosować w komercyjnych zastosowaniach.

Blockchain przyda się również do budowania platformy do sprzedaży reklam. Choć według Sridhara Ramaswamy’ego, wiceprezesa Google odpowiedzialnego za to zagadnienie, nowy system Google oparty na blockchainie nie jest w stanie obecnie obsłużyć dużej liczby transakcji w krótkim czasie. Koncern jednak zdaje sobie sprawę, że musi inwestować w nową technologię, aby pozostać konkurencyjnym.

Google to kolejna duża firma, która zainwestowała w blockchain. Tę technologię już rozwijają między innymi IBM, Microsoft i Accenture. Ta ostatnia firma współpracuje m.in. z Wytwórnią Walta Disneya. Rynek usług związanych z blockchainem, według danych WinterGreen Research, obecnie wart jest 706 milionów dolarów, a do 2024 roku jego wartość może wzrosnąć nawet do 60 miliardów dolarów. Trudno się zatem dziwić, że duże firmy starają się wygrać wyścig. Niewykluczone, że pojawią się także nowi gracze na rynku.

Źródło: chip.pl
Dla partnerów YAMOZaloguj sięPrzypomnij hasłoInformacjeTransportTransport - uszkodzona przesyłkaProgram partnerski

Certyfikaty i wyróżnienia: