» Jak zostać partnerem handlowym?
» Zapomniałeś hasła?
Dodane do porównania
Ostatnio oglądane
Konfiguratory LISTA KATEGORII WSZYSTKIE ZAPISANE WyprzedażeNowości Musisz się zalogować na swoje konto aby widzieć zapisane kategorie | Google czekało miesiąc z załataniem dziury w Chrome 23.10.2017 Microsoft wykrył lukę w przeglądarce i dał znać producentowi. Google jednak zamiast naprawić błąd, opublikowało w serwisie GitHub poprawioną wersję Chrome. Hakerzy mieli miesiąc na zbadanie różnic w obu wersjach i napisanie exploita.
Eksperci od bezpieczeństwa z Redmond wzięli pod lupę przetwarzanie JavaScriptu przez przeglądarkę Google’a. Udało im się wydobyć hasła, a nawet wstrzyknąć złośliwy kod na każdą stronę otworzoną w zakładce. Chrome teoretycznie uruchamia dla zakładek osobne procesy – inżynierowie Microsoftu jednak zauważyli, że można wymusić na przeglądarce otworzenie nowej zakładki w tym samym procesie. Powoduje to duże zagrożenie dla bezpieczeństwa programu. Google proponuje każdemu, kto znajdzie poważną lukę bezpieczeństwa, 7,5 tysiąca dolarów. Tak też było w przypadku Microsoftu, który zgłosił problem 14 września. Łącznie z wykrytymi innymi, mniejszymi błędami koncern zarobił u konkurenta 30 tysięcy dolarów, które przekazał na wielokulturowe centrum edukacji dla dzieci. Odwrotna sytuacja zdarzyła się rok temu. W październiku 2016 Google wykryło groźną lukę w jądrze Windows i w odtwarzaczu Flash. Firmy Microsoft i Adobe zostały powiadomione o błędach w ich oprogramowaniu, jednak po tygodniu Google zdecydowało się ujawnić obydwie luki, nie czekając aż firmy zdążą zlikwidować zagrożenie. Spotkało się to z ostrą krytyką ze strony Microsoftu, który oskarżył wtedy Google o narażenie użytkowników na cyberataki. Microsoft poczekał teraz aż Google wprowadzi poprawki do stabilnej wersji przeglądarki i dopiero poinformował o lukach. Nie zmienia to faktu, że obydwa koncerny polują na błędy rywala. A hakerzy nie śpią. Źródło: chip.pl |
Dla partnerów YAMOZaloguj sięPrzypomnij hasłoInformacjeTransportTransport - uszkodzona przesyłkaProgram partnerski |