Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach statystycznych oraz w celu dostosowania naszego sklepu do indywidualnych potrzeb klientów.
W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszego sklepu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że bedą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności.
Uwaga oszust!14.12.2023

Uwaga oszust!Uwaga na oszustów podających się za pracowników YAMO!
Nasza firma nie oferuje pracy polegającej na pośrednictwie sprzedaży towarów poprzez portale internetowe, jeżeli ktoś oferuje Ci taką pracę w naszym imieniu - jest OSZUSTEM!

więcej »
Sprawdź ofertę sprzętu równiez na mogado.pl31.08.2021

Mogado.pl

więcej »

yamo.pl

Dla partnerów handlowych
» Jak zostać partnerem handlowym?
» Zapomniałeś hasła?

jesteś tutaj:Strona główna/Ze świata IT/FB przeprowadzał eksperymenty na użytkownikach

zwiń

Brak produktów

zwiń

Brak produktów do porównania

Konfiguratory

FB przeprowadzał eksperymenty na użytkownikach
wstecz

01.07.2014

Facebook przeprowadzał eksperymenty na użytkownikach

Teoretycznie eksperyment wyglądał dość niewinnie – zmieniano treść informacji wyświetlanych na tablicach w taki sposób, że miały one bardziej pozytywny lub bardziej negatywny wydźwięk, tak aby wpływać przez to na emocje użytkowników.

Eksperyment miał miejsce w styczniu 2012 roku, jednak dopiero teraz stało się o nim głośno. Przede wszystkim dlatego, że był on przeprowadzony całkowicie bez wiedzy "myszy laboratoryjnych", czyli niemal 700 tysięcy użytkowników Facebooka, których emocjami starano się manipulować. Wszelkie informacje publikowane przez znajomych na tablicach tych użytkowników były filtrowane i delikatnie zmieniane, tak aby nadać im bardziej pozytywne lub bardziej negatywne brzmienie.

Badanie miało na celu wykazywanie, jak tego typu treści emocjonalne wpływają na postępowanie użytkowników Facebooka. Jak łatwo się domyślić, osoby dodatkowo chwalone chętniej niż zwykle dzieliły się tego typu informacjami, udostępniając je dalej i wpisując podobne treści. Natomiast osoby, które otrzymywały większą niż zwykle dawkę informacji negatywnych, skupiały się wyłącznie na nich, mimo że na ich tablicach pojawiały się również wpisy nacechowane pozytywnie.

Jak tłumaczą przedstawiciele Facebooka, badania te wynikały z "troski o emocjonalne oddziaływanie Facebooka na jego użytkowników". W praktyce należy to rozumieć w ten sposób: badaliśmy, jakie treści powodują zwiększanie ruchu na stronach Facebooka i dłużej przytrzymują na nich użytkowników, dzięki czemu możemy im zaprezentować więcej reklam i więcej na nich zarobić.

A jeśli ktoś poczuł w tym momencie oburzenie (jak najbardziej słuszne), to jeszcze jedna przykra informacja na koniec. Zakładając konto na Facebooku, każdy użytkownik zgadza się między innymi na to, że może być przedmiotem tego typu eksperymentów. Oczywiście bezwiednym i nieświadomym.


Źródło: chip.pl

 

Dla partnerów YAMOZaloguj sięPrzypomnij hasłoInformacjeTransportTransport - uszkodzona przesyłkaProgram partnerski

Certyfikaty i wyróżnienia: