Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach statystycznych oraz w celu dostosowania naszego sklepu do indywidualnych potrzeb klientów.
W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszego sklepu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że bedą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności.
Uwaga oszust!14.12.2023

Uwaga oszust!Uwaga na oszustów podających się za pracowników YAMO!
Nasza firma nie oferuje pracy polegającej na pośrednictwie sprzedaży towarów poprzez portale internetowe, jeżeli ktoś oferuje Ci taką pracę w naszym imieniu - jest OSZUSTEM!

więcej »
Sprawdź ofertę sprzętu równiez na mogado.pl31.08.2021

Mogado.pl

więcej »

yamo.pl

Dla partnerów handlowych
» Jak zostać partnerem handlowym?
» Zapomniałeś hasła?

jesteś tutaj:Strona główna/Ze świata IT/Facebook podzieli nas na biednych i bogatych?

zwiń

Brak produktów

zwiń

Brak produktów do porównania

Konfiguratory

Facebook podzieli nas na biednych i bogatych?
wstecz

07.02.2018

Facebook podzieli nas na biednych i bogatych?

Otrzymywane wynagrodzenie to delikatny temat, którego publicznie wielu z nas stara się nie poruszać. Patent, który wyciekł właśnie do sieci, pokazuje, że Facebook dysponuje narzędziem, które na podstawie zgromadzonych w serwisie danych potrafi określić status socjoekonomiczny danego użytkownika.

Nawet jeśli korzystasz z Facebooka w sposób umiarkowany, to na pewno zdarzyło Ci się opublikować kilka zdjęć z wakacji czy zameldować się w jakimś miejscu. Te dane w połączeniu ze statystykami dotyczącymi ilości zużywanych przez nas pakietów internetowych i urządzeniami, które łączą się z naszego konta z Facebookiem pozwalają nowo opracowanemu algorytmowi serwisu przydzielić nam stosowną łatkę. Z patentu, który został przyznany Facebookowi 27 lipca 2016 roku wynika, że system potrafi określić, czy użytkownik przynależy do klasy robotniczej, średniej czy wyższej. Przykładowo według algorytmu 20-30-latek, który używa więcej niż dwóch urządzeń łączących się z internetem i posiada status absolwenta należy prawdopodobnie do klasy średniej.

Oczywiście nie chodzi tu o to, by profile użytkowników były odpowiednio oznakowane – tworzenie takich podziałów nie miałoby sensu z punktu widzenia serwisu społecznościowego, który w domyśle ma przecież łączyć ze sobą wszystkich, a nie dzielić. Facebook zamierza wykorzystać te dane do celów marketingowych. Reklamy będą jeszcze bardziej personalizowane i dostosowane pod możliwości danego klienta. Przykładowo osobie z klasy robotniczej nie ma sensu wyświetlać reklam luksusowych samochodów, bo z pewnością nie jest to produkt, którego zakup mógłby rozważać.

Ponieważ patent został wypełniony dwa lata temu tak naprawdę nie wiemy, czy serwis zamierza z niego skorzystać w przyszłości, czy może już to robi i stosuje na równi z innymi narzędziami marketingowymi m.in. geolokalizacją pozwalającą dotrzeć właścicielom sklepów z reklamami do osób, które ich odwiedziły.


Źródło: chip.pl
Dla partnerów YAMOZaloguj sięPrzypomnij hasłoInformacjeTransportTransport - uszkodzona przesyłkaProgram partnerski

Certyfikaty i wyróżnienia: