Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach statystycznych oraz w celu dostosowania naszego sklepu do indywidualnych potrzeb klientów.
W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszego sklepu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że bedą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności.
Uwaga oszust!14.12.2023

Uwaga oszust!Uwaga na oszustów podających się za pracowników YAMO!
Nasza firma nie oferuje pracy polegającej na pośrednictwie sprzedaży towarów poprzez portale internetowe, jeżeli ktoś oferuje Ci taką pracę w naszym imieniu - jest OSZUSTEM!

więcej »
Sprawdź ofertę sprzętu równiez na mogado.pl31.08.2021

Mogado.pl

więcej »

yamo.pl

Dla partnerów handlowych
» Jak zostać partnerem handlowym?
» Zapomniałeś hasła?

jesteś tutaj:Strona główna/Ze świata IT/DirectX 12 pozwoli na współpracę kart Nvidii i AMD!

zwiń

Brak produktów

zwiń

Brak produktów do porównania

Konfiguratory

DirectX 12 pozwoli na współpracę kart Nvidii i AMD!
wstecz

27.02.2015

DirectX 12 pozwoli na współpracę kart Nvidii i AMD!

Redakcja portalu Tom's Hardware, powołując się na anonimowe źródło twierdzi, że DirectX 12 pozwoli na współpracę kart graficznych Nvidii i AMD, ignorując różnice w architekturze gpu obu producentów. Co powiecie na system z GeForce Experience i AMD TrueAudio w jednym?

DirectX 12 to nowe API, które będzie "bliżej hardware'u". Pozwoli to między innymi na wyraźny wzrost wydajności układów multi-GPU. Nowe API nie będzie wymagać mirroringu buforu ramki. W poprzednich wersjach DX, jeśli chcieliśmy wykorzystać kilka kart na raz, musiały one ściśle ze sobą współpracować, renderując klatki naprzemiennie (AFR). To rozwiązanie wymagało, aby obie (lub więcej) karty miały w swojej pamięci wszystkie dane dotyczące tekstur i geometrii renderowanych obiektów. W praktyce oznaczało to, że dwie karty, z których każda ma np. 4GB pamięci RAM, razem nie dawały nam 8GB. Ponieważ te same dane musiały być przechowywane w obu kartach, ilość dostępnej pamięci RAM nadal wynosiła 4GB.

DirectX 12 kończy z zasadą 4+4=4. Nowe API korzystać będzie z trybu renderowania z podziałem na klatki (SFR - Split Frame Rendering), dzięki czemu informacje przechowywane w pamięci kart graficznych nie będą musiały się dublować. SFR zredukuje też opóźnienie wynikające z renderowania klatek przez kartę graficzną.

API w DirectX 12 pozwoli również na współpracę kart graficznych, różniących się swoją architekturą. Oznacza to, że kary Radeon od AMD będą w stanie współpracować z modelami GeForce Nvidii, wspólnie renderując nam kolejne klatki wyświetlane na ekranie. Jeśli to prawda, to prawdopodobnie będziemy również mogli korzystać ze wszystkich technologii, którymi karty AMD i Nvidii różnią się od siebie. Wyobraźcie sobie GeForce Experience i 3D Vision z karty Nvidii, uruchomione w tym samym czasie, co TrueAudio i FreeSync z karty AMD. Oznacza to również, że laptopy wyposażone w zintegrowaną oraz dedykowaną kartę graficzną, będą mogły korzystać z obu tych układów na raz.

Gdzie tkwi haczyk?
Optymalizacja takiego rozwiązania będzie w dużej części zależna od samych deweloperów i ich silników. Skoro dzisiaj na rynku pojawiają się produkcje, które nie potrafią korzystać z konfiguracji SLI, czy Crossfire, możemy bezpiecznie założyć, że nie wszyscy deweloperzy zechcą wykorzystać pełnię możliwości nowego DirectXa.



Źródło: chip.pl
Dla partnerów YAMOZaloguj sięPrzypomnij hasłoInformacjeTransportTransport - uszkodzona przesyłkaProgram partnerski

Certyfikaty i wyróżnienia: