Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach statystycznych oraz w celu dostosowania naszego sklepu do indywidualnych potrzeb klientów.
W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszego sklepu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że bedą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności.
Uwaga oszust!14.12.2023

Uwaga oszust!Uwaga na oszustów podających się za pracowników YAMO!
Nasza firma nie oferuje pracy polegającej na pośrednictwie sprzedaży towarów poprzez portale internetowe, jeżeli ktoś oferuje Ci taką pracę w naszym imieniu - jest OSZUSTEM!

więcej »
Sprawdź ofertę sprzętu równiez na mogado.pl31.08.2021

Mogado.pl

więcej »

yamo.pl

Dla partnerów handlowych
» Jak zostać partnerem handlowym?
» Zapomniałeś hasła?

jesteś tutaj:Strona główna/Ze świata IT/Chińscy uczniowie pod czujnym okiem monitoringu EEG

zwiń

Brak produktów

zwiń

Brak produktów do porównania

Konfiguratory

Chińscy uczniowie pod czujnym okiem monitoringu EEG
wstecz

27.09.2019

Chińscy uczniowie pod czujnym okiem monitoringu EEG

W szkole podstawowej w Hangzhou trwa pilotażowy program edukacji. Uczniowie uczestniczą w zajęciach mając na głowach opaski EEG opracowane przez bostoński startup BrainCo Inc. Dane są w czasie rzeczywistym przekazywane rodzicom i nauczycielom.

Opaski EEG mają zamocowaną z przodu diodę LED. Kolor diody określa skupienie ucznia na podstawie fal EEG: niebieski symbolizuje stan zrelaksowany, żółty kolor mówi o skupieniu, a czerwony o najwyższym zaangażowaniu. Każda opaska przypisana jest do konkretnej osoby i wysyła dane w czasie rzeczywistym na komputer nauczyciela oraz do smartfonów rodziców. Dzięki temu wiadomo, które dziecko jest na lekcji skupione, a które myśli o zupełnie innych rzeczach.

Oczywiście nie chodzi tu o stosowanie systemu kar dla uczniów nie uważających na lekcji, ale o usprawnienie całego systemu nauczania. Analiza danych pozwala nauczycielowi zorientować się, czy temat jest dla podopiecznych interesując czy też ich nudzi oraz jak bardzo są zaangażowani i czy warto wprowadzić zmiany. Rodzice z kolei dostają informacje, jakie przedmioty czy tematy są dla dziecka najbardziej atrakcyjne i w kierunku rozwijać ich zainteresowania.

Opaski EEG korzystają z tej samej techniki co normalne elektroencefalografy, używane od dziesięcioleci w szpitalach do monitorowania zaburzeń mózgu. Dopiero od niedawna ta technologia zaczęła pojawiać się w urządzeniach konsumenckich. Problem w tym, że poza środowiskiem klinicznym nie jest ona dokładna. Wiele czynników takich jak ruch mięśni czy pot może prowadzić do fałszywych odczytów EEG.

Nie wszystkim podoba się idea tego eksperymentu. Część osób uważa, że to zbyt duże naruszenie prywatności uczniów. Każdy ma prawo przecież pobujać przez chwilę w obłokach. Tymczasem BrainCo tłumaczy, że przecież nie sprzedaje swoich opasek szkołom, lecz jedynie udostępnia je w formie pilotażowej. Tylko czy młodym ludziom robi różnicę, czy opaska została kupiona czy tylko wypożyczona? Można wątpić. A biorąc pod uwagę zapędy chińskich władz lubiących kontrolować swoich obywateli, to łatwo wyobrazić sobie sytuację, w której władze na stałe wprowadzają takie opaski EEG nie tylko w szkołach podstawowych, ale również zakładach pracy. Pierwsze przymiarki już są, z bardzo podobnego urządzenia korzystają już pracownicy kilku chińskich fabryk.


Źródło: chip.pl
Dla partnerów YAMOZaloguj sięPrzypomnij hasłoInformacjeTransportTransport - uszkodzona przesyłkaProgram partnerski

Certyfikaty i wyróżnienia: