Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach statystycznych oraz w celu dostosowania naszego sklepu do indywidualnych potrzeb klientów.
W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszego sklepu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że bedą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności.
Uwaga oszust!14.12.2023

Uwaga oszust!Uwaga na oszustów podających się za pracowników YAMO!
Nasza firma nie oferuje pracy polegającej na pośrednictwie sprzedaży towarów poprzez portale internetowe, jeżeli ktoś oferuje Ci taką pracę w naszym imieniu - jest OSZUSTEM!

więcej »
Sprawdź ofertę sprzętu równiez na mogado.pl31.08.2021

Mogado.pl

więcej »

yamo.pl

Dla partnerów handlowych
» Jak zostać partnerem handlowym?
» Zapomniałeś hasła?

jesteś tutaj:Strona główna/Ze świata IT/Canalys: Xiaomi w Indiach już przed Samsungiem

zwiń

Brak produktów

zwiń

Brak produktów do porównania

Konfiguratory

Canalys: Xiaomi w Indiach już przed Samsungiem
wstecz

29.01.2018

Canalys: Xiaomi w Indiach już przed Samsungiem

Według raportu analityków z firmy Canalys, w IV kwartale 2017 roku Xiaomi sprzedało w Indiach 8,2 miliona smartfonów. Zdobyło w ten sposób tytuł lidera lokalnego rynku. Samsung nie zgadza się z podanymi szacunkami, przywołując analizę międzynarodowej pracowni GfK. Kto ma rację?

Choć hasztag #Xiaomilepsze jest używany w internecie najczęściej żartobliwie, nie da się ukryć, że chińska firma mocno depcze po piętach koreańskiemu liderowi. A nawet, jak sugeruje raport Canalys, na rynku indyjskim przedsiębiorstwo z Pekinu już prześcignęło Samsunga. Koreańczycy w IV kwartale ubiegłego roku zdołali sprzedać 7,3 miliona sztuk smartfonów, kontrolując 25% indyjskiego rynku. Xiaomi od października do grudnia zanotowało wynik 8,2 miliona egzemplarzy, co przełożyło się na 27% udziałów. Tym samym po raz pierwszy koreańska firma musiała ustąpić pierwszego miejsca tygrysowi z Chin. Na poniższym wykresie zobaczycie w jak szybkim tempie Xiaomi zwiększa swoje wpływy, przy utrzymującym się na mniej więcej podobnym poziomie Samsungu. Wzrostowy trend producenta smartfonów z serii Mi i Redmi musiał w końcu doprowadzić do walki o fotel lidera.

Za Xiaomi i Samsungiem na rynku indyjskim są Vivo, Oppo i Lenovo. Podobne wyniki przedstawiła w swoim raporcie firma Counterpoint. Jej zdaniem, Xiaomi w IV kwartale prowadzi z wynikiem 25%, dalej jest Samsung – 23% oraz wspomniani konkurenci, z których każdy ma po 6%. Pozostałe marki zajmują w sumie 34% indyjskiego rynku.

Samsung jednak kwestionuje te dane, przytaczając analizę GfK, która to pracownia w przeciwieństwie do Canalys i Counterpointa bierze pod uwagę egzemplarze sprzedane klientom, a nie te, które tylko dostarczono do sklepów. Według GfK, Samsung w listopadzie 2017 roku zajmował 40% rynku w Indiach. Koncern z Korei Południowej zaznacza także, że otrzymał tam miano najbardziej zaufanej marki. Jak przypomina, serwis TechRadar, do podobnej sytuacji doszło w 2015 roku, kiedy na lokalnym rynku, według Canalys, miał wygrywać Micromax. Samsung również wtedy przytoczył dane GfK, mówiące że firma z Seulu kontroluje 40,2% sprzedaży.

Żródło: chip.pl
Dla partnerów YAMOZaloguj sięPrzypomnij hasłoInformacjeTransportTransport - uszkodzona przesyłkaProgram partnerski

Certyfikaty i wyróżnienia: