Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach statystycznych oraz w celu dostosowania naszego sklepu do indywidualnych potrzeb klientów.
W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszego sklepu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że bedą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności.
Uwaga oszust!14.12.2023

Uwaga oszust!Uwaga na oszustów podających się za pracowników YAMO!
Nasza firma nie oferuje pracy polegającej na pośrednictwie sprzedaży towarów poprzez portale internetowe, jeżeli ktoś oferuje Ci taką pracę w naszym imieniu - jest OSZUSTEM!

więcej »
Sprawdź ofertę sprzętu równiez na mogado.pl31.08.2021

Mogado.pl

więcej »

yamo.pl

Dla partnerów handlowych
» Jak zostać partnerem handlowym?
» Zapomniałeś hasła?

jesteś tutaj:Strona główna/Ze świata IT/Biedronka tworzy własną sieć paczkomatów

zwiń

Brak produktów

zwiń

Brak produktów do porównania

Konfiguratory

Biedronka tworzy własną sieć paczkomatów
wstecz

21.05.2018

Biedronka tworzy własną sieć paczkomatów

Biedronka nawiązała współpracę z duńskim firmą SwipBox odpowiedzialną za produkcję maszyn do obsługi przesyłek. W efekcie w polskich marketach staną paczkomaty. Do końca września w sklepach Jeronimo Martins pojawi się 300 paczkomatów.

Pierwsze maszyny będą dostępne jedynie wewnątrz marketów, ale od 2019 roku paczkomaty pojawią się także na zewnątrz np. na parkingach przed Biedronkami. Ponieważ nie posiadają modułu GPS, operator ustawi je również w podziemiach biurowców i apartamentowców. W przeciwieństwie do paczkomatów InPostu maszyny Biedronki nie będą obsługiwane z poziomu ekranu dotykowego, ale bezpośrednio ze smartfonu klienta. W pierwszej kolejności z oferty skorzystają mieszkańcy Śląska, Warszawy i Krakowa, nieco później Łodzi, Poznania i Wrocławia.

Za logistykę odpowiada póki co DHL, który od dwóch lat współpracuje już ze Swipboxem. Niewykluczone, że z czasem przyłączą się także inne firmy kurierskiej. Według ustaleń Rzeczpospolitej, nawiązaniem współpracy jest zainteresowana także Poczta Polska.

Docelowo w naszym kraju Biedronka zamierza postawić 2 tysiące takich maszyn. Może to zagrozić monopolowi InPostu na rynku paczkomatowych przesyłek, który jednak póki co wydaje się nie przejmować konkurencją. Firma skupia się obecnie na rozszerzeniu swojej sieci o mniejsze miejscowości. Niewykluczone, że o sukcesie tej formy obsługi zadecyduje cena. Biedronka nie zdradziła jeszcze cennika, ale nie powinniśmy długo czekać na takie informacje. Już 16 maja zostanie otwarty pierwszy paczkomat w Biedronce w Katowicach.

W Polsce klienci najczęściej wybierają opcję kuriera (70-90% klientów). Z paczkomatów korzysta niewiele, około 8% klientów. Na tym polu lepiej radzi sobie Estonia, gdzie 80% osób robiących zakupy w sieci wybiera właśnie tę formę dostawy towaru. Decyzja Jeronimo Martins o postawieniu w Biedronkach paczkomatów może zmienić nieco tę sytuację ze względu na liczbę sklepów.



Źródło: chip.pl
Dla partnerów YAMOZaloguj sięPrzypomnij hasłoInformacjeTransportTransport - uszkodzona przesyłkaProgram partnerski

Certyfikaty i wyróżnienia: