Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach statystycznych oraz w celu dostosowania naszego sklepu do indywidualnych potrzeb klientów.
W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszego sklepu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że bedą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności.
Uwaga oszust!14.12.2023

Uwaga oszust!Uwaga na oszustów podających się za pracowników YAMO!
Nasza firma nie oferuje pracy polegającej na pośrednictwie sprzedaży towarów poprzez portale internetowe, jeżeli ktoś oferuje Ci taką pracę w naszym imieniu - jest OSZUSTEM!

więcej »
Sprawdź ofertę sprzętu równiez na mogado.pl31.08.2021

Mogado.pl

więcej »

yamo.pl

Dla partnerów handlowych
» Jak zostać partnerem handlowym?
» Zapomniałeś hasła?

jesteś tutaj:Strona główna/Ze świata IT/Ad blocker w Chrome

zwiń

Brak produktów

zwiń

Brak produktów do porównania

Konfiguratory

Ad blocker w Chrome
wstecz

02.08.2017

Ad blocker w Chrome

W wersji testowej przeglądarki Chrome dla Androida znalazła się opcja blokowania reklam. Google wspólnie z Koalicją na Rzecz Lepszych Reklam próbuje stworzyć standardy dla "treści promocyjnych".

Od przyszłego roku przeglądarka Chrome umożliwi użytkownikom blokowanie reklam bez potrzeby instalowania dodatkowych wtyczek. Funkcja została dostrzeżona w ustawieniach wersji testowej Chrome Canary. Google przygotuje też zestaw dobrych praktyk dla twórców stron internetowych, aby dokładnie określić, co będzie klasyfikowane jako irytujące treści.

Koalicja na Rzecz Lepszych Reklam, w skład której wchodzi również Google, chce ustalić standardy wyświetlania reklam. Mają one być przyjazne dla użytkownika. Jak podkreśla organizacja, internauci narzekają na samoodtwarzające się filmy, animacje zrobione we Flashu oraz wyskakujące okienka. Firmy oraz portale, wchodzące w skład koalicji, najpierw same chcą pokazywać, że publikowanie przyjaznych użytkownikowi reklam ma sens. Na przykład YouTube zapowiada, że od przyszłego roku zrezygnuje z wyświetlania 30-sekundowych reklam, których nie da się pominąć.

Decyzja Google o wprowadzaniu funkcji blokowania reklam może wyglądać z pozoru na dziwną. Główny zysk giganta, 80% z 36,5 miliarda dolarów, to właśnie wpływy z reklam. W Mountain View jednak potrafią analizować trendy i widzą doskonale jak rośnie liczba zainstalowanych wtyczek, blokujących denerwujące reklamy. W ciągu 6 lat, od 2010 do 2016 roku, społeczność użytkowników ad blocków urosła z 21 milionów do 236. W tej chwili Chrome jest najpopularniejszą przeglądarką zarówno na urządzeniach mobilnych jak i w desktopach. Jednak konkurencja nie śpi – lepiej zawczasu przygotować alternatywne rozwiązanie.

Najbardziej znane rozszerzenie, o nazwie Adblock, powstawało od 2002 roku za sprawą duńskiego programisty Henrika Aasteda Sørensena (głównie z powodu wyskakujących okienek, które dziś są już domyślnie blokowane przez większość przeglądarek). Potem projekt Sørensena, już jako Adblock Plus, kontynuowali Michael McDonald i Wladimir Palant. Wtyczka szybko stała się najpopularniejszym tego typu narzędziem.



Źródło: chip.pl
Dla partnerów YAMOZaloguj sięPrzypomnij hasłoInformacjeTransportTransport - uszkodzona przesyłkaProgram partnerski

Certyfikaty i wyróżnienia: