Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach statystycznych oraz w celu dostosowania naszego sklepu do indywidualnych potrzeb klientów.
W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszego sklepu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że bedą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności.
Uwaga oszust!14.12.2023

Uwaga oszust!Uwaga na oszustów podających się za pracowników YAMO!
Nasza firma nie oferuje pracy polegającej na pośrednictwie sprzedaży towarów poprzez portale internetowe, jeżeli ktoś oferuje Ci taką pracę w naszym imieniu - jest OSZUSTEM!

więcej »
Sprawdź ofertę sprzętu równiez na mogado.pl31.08.2021

Mogado.pl

więcej »

yamo.pl

Dla partnerów handlowych
» Jak zostać partnerem handlowym?
» Zapomniałeś hasła?

jesteś tutaj:Strona główna/Ze świata IT/„Pokemon GO” zarobiło w 2019 r. ponad 3,4 mld PLN

zwiń

Brak produktów

zwiń

Brak produktów do porównania

Konfiguratory

„Pokemon GO” zarobiło w 2019 r. ponad 3,4 mld PLN
wstecz

14.01.2020

„Pokemon GO” zarobiło w 2019 r. ponad 3,4 mld PLN

Według firmy Sensor Tower zajmującej się analizą rynku aplikacji mobilnych, gracze w 2019 roku zrobili zakupy w grze "Pokemon Go" rekordowe 894 miliony dolarów (ponad 3,4 miliardy złotych). To najlepszy wynik hitu Niantic do momentu wydania gry.

„Pokemon GO” to stworzona przez amerykańską firmę Niantic gra mobilna, wykorzystująca lokalizację użytkownika i rozszerzoną rzeczywistość. Gra od początku cieszy się ogromną popularnością. Jednak ubiegły rok był szczególnie dobry pod względem sum, jakie gracze zostawili w formie mikrotransakcji. Warto przy tym zaznaczyć, że „Pokemon GO” jest bezpłatnym tytułem i z powodzeniem można grać całkowicie za darmo. Twórcy gry jednak świetnie na niej zarabiają, sprzedając wirtualne przedmioty, które gracze otrzymują w grze. Są to z jednej strony elementy ozdobne, takie jak skórki do awatara, a z drugiej wirtualne owoce i jaja, które ułatwiają zdobywanie tytułowych „kieszonkowych potworów” (stąd nazwa gry, pokemon, czyli z ang. pocket monsters).

„Pokemon GO” przez ostatnie 4 lata zarobiło już łącznie prawie 12 miliardów złotych (ponad 3,1 miliarda dolarów). Zeszłoroczny wynik jest o 62 miliony dolarów lepszy od tego osiągniętego w roku premiery, czyli w 2016. Wówczas to gracze wpłacili 832 miliony dolarów. W 2017 roku przychód z mikrotransakcji zmalał i wyniósł „zaledwie” 589 mln dolarów. Ale już kolejne dwa lata przyniosły wzrost wpływów. W 2018 roku „Pokemon GO” zarobiło ponownie ponad 800 milionów dolarów. Tendencja wzrostowa się utrzymała i w zeszłym roku do kasy Niantic wpłynęło prawie 900 milionów dolarów. Taki sukces można tłumaczyć częstymi aktualizacjami zawartości, nowymi pokemonami, a także cyklicznymi wydarzeniami w grze, zachęcającymi do zakupów.

Finansowego sukcesu nie powtórzyła kolejna gra Niantic wyprodukowana we współpracy z wytwórnią Warner Bros. „Harry Potter: Wizards Unite” wykorzystuje podobną mechanikę co „Pokemon Go”, jednak ostatecznie tytuł nie spodobał się graczom, którzy (jak się okazuje) zdecydowanie wolą uniwersum z popularnego japońskiego serialu animowanego z końcówki ubiegłego wieku. Co prawda, gra nawiązujący do książek J.K. Rowling zarobiła w ciągu pierwszych miesięcy 22 miliony dolarów, jest to jednak ułamek tego, ile Niantic zarobiło na pokemonowym szaleństwie. I nie zanosi się na poprawę, gdyż w ostatnich miesiącach wpływy z mikrotransakcji z „Harry’ego Pottera: Wizards Unite” spadają.

Żródło: chip.pl
Dla partnerów YAMOZaloguj sięPrzypomnij hasłoInformacjeTransportTransport - uszkodzona przesyłkaProgram partnerski

Certyfikaty i wyróżnienia: